blackjack oyna casino metropol canli casino

 

Veelgestelde vragen over bellen met Tele-Onthaal

Waarover gaan de meeste gesprekken?

Je kan Tele-Onthaal bellen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Mensen bellen ons dikwijls over relatieproblemen, ziekte, depressie, eenzaamheid, zelfdoding, allerlei praktische problemen, waarbij ze menen met hun zorgen nergens terecht te kunnen.

Kunnen jullie helpen?

Helpen in de zin van ‘het probleem oplossen’ kunnen we niet. Maar we geven je de nodige tijd en aandacht, luisteren en leven mee. We zetten met jou alles op een rijtje. En zo nodig verwijzen we je door naar professionele hulp.

Gaan jullie naar mensen toe?

Nee, wij gaan niet naar mensen thuis, en mensen komen niet naar ons. We bieden een gesprek aan over de telefoon of online.

Bellen mensen soms terug?

Ja, soms één of twee keer, soms langere tijd. Mensen die zeer vaak terugbellen vragen wij om dat te beperken, zodat de lijn ook beschikbaar blijft voor mensen die voor de eerste keer bellen.

Kan ik mijn verhaal doen in een e-mail?

Tele-Onthaal kan geen gesprekken voeren via mail. We luisteren en praten rechtstreeks met je via het gratis telefoonnummer 106 (24u op 24 en 7 dagen op 7) en via chat op tele-onthaal.be (elke avond en woensdagnamiddag).

Als iemand een einde aan zijn leven wil maken, schakelen jullie dan de hulpdiensten in?

Enkel als iemand deze wens kenbaar maakt.
Wij bieden een gesprek aan, en het contact dat zo tot stand komt kan de oproeper van zijn voornemen doen afzien. Wij gaan ervan uit dat iemand die ons kan bellen, ook zelf een huisarts of de 100 kan bellen. Het is beter dat die persoon zelf initiatief neemt voor de hulp die hij dan bewust kiest.

Worden de gesprekken op de telefoonfactuur vermeld?

Neen, we hechten veel belang aan de anonimiteit. Veel mensen die naar Tele-Onthaal bellen willen niet dat anderen dat op een of andere manier te weten komen.

Hoe wordt Tele-Onthaal gesubsidieerd?

De centra voor Tele-Onthaal worden gesubsidieerd door de Vlaamse overheid (Decreet Algemeen Welzijnswerk). Om financieel rond te komen zijn wij daarnaast aangewezen op giften en sponsoring.

Waar kom je terecht als je Tele-Onthaal belt?

Als je 106 belt, kom je terecht bij de dichtst bijgelegen Tele-Onthaaldienst in de provincie waar je je bevindt. Dit geldt ook voor je gsm.

Waar kan ik terecht met vragen over deze organisatie?

Op deze website vind je heel wat informatie. Met bijkomende vragen kan je ons e-mailen op federatie@tele-onthaal.be.
Hulpvragen kunnen jammer genoeg niet via e-mail beantwoord worden. We verwijzen je daarvoor door naar het telefoonnummer 106 of naar de chat.

Waar kan ik terecht als ik (niet) tevreden ben?

Neem contact op tijdens de kantooruren met het secretariaat van de plaatselijke dienst.
Antwerpen: 03 216 04 47
Limburg: 011 22 77 67
Oost-Vlaanderen: 09 220 82 92
Vlaams-Brabant en Brussel: 016 23 97 56
West-Vlaanderen: 050 37 37 26

 
 
 
niet gevonden Pers Disclaimer en afspraken Downloads Sitemap