Het mooie aan Tele-Onthaal vind ik vooral de openheid en oprechte interesse die elke medewerker heeft voor het verhaal van elke oproeper. Heel wat oproepers bellen met een verhaal die ze nog nooit kunnen vertellen hebben tegen iemand uit hun omgeving, omwille van bijvoorbeeld schaamte, schuld of taboes. Het doet hen deugd om erover te kunnen praten zonder be- of veroordeeld te worden. Tele-Onthaal probeert de oproeper zich begrepen te laten voelen wat hij ook te vertellen heeft.

De oproeper kan zijn verhaal kwijt en dat lucht vaak enorm op. Tijdens een goed gesprek hoor je de emotie van de oproeper, zoals verdriet of kwaadheid, vaak verminderen. Wat ik nog mooier vind is dat je bij sommige mensen zelfs merkt dat Tele-Onthaal een verandering in hun leven kan teweegbrengen. Gesprekken kunnen ertoe leiden dat de oproeper tot zelfreflectie en inzicht komt, waardoor dit op zijn beurt soms positieve effecten heeft op het dagelijks leven.

- Eline, 26 jaar, 2 jaar ervaring

Vrijwilliger aan het woord

BELLEN & CHATTEN

Dat er zoveel psychisch leed is, zoveel eenzaamheid, kon ik me nooit voorstellen.

Sam, 48 jaar, 3 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Het maakt me als mens gelukkiger en daar kunnen anderen alleen maar van meegenieten.

Anna, 44 jaar, 2 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Het mooie aan Tele-Onthaal vind ik vooral de openheid en oprechte interesse die elke medewerker heeft voor het verhaal van elke oproeper.

Eline, 26 jaar, 2 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Wij kunnen heel veel betekenen, denk ik.

Sabine, 60 jaar, 34 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Elk zitten we aan één kant van de lijn, verbonden door onze stemmen.

Madeleine, 54 jaar, 11 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Haar verdriet en pijn raakten me diep omdat ik op dat moment begrip kon tonen voor haar emoties.​ Dat betekende heel wat voor haar.

Kristien, 64 jaar, 9 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Het unieke van werken bij Tele-Onthaal is voor mij de intieme en tegelijk anonieme relatie die je met de beller hebt.

Bart, 45, 1 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Door actief je aandacht te vestigen op de oproeper, leer je heel precies luisteren.

Lotte, 30 jaar, 3 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Het mooie aan Tele-Onthaal vind ik vooral de openheid en oprechte interesse die elke medewerkers heeft voor het verhaal van elke oproeper.

Arthur, 69 jaar, 11 jaar ervaring

BELLEN & CHATTEN

Tijdens zo’n gesprek voel je de last van hun schouders vallen. Ook als vrijwilliger zorgt dat kantelmoment telkens weer voor veel heel voldoening.

Kirsten, 38 jaar, 2 jaar ervaring