Deel dit bericht via:

In 2017 rinkelde de telefoon in Oost-Vlaanderen 24.596 keer en kregen de medewerkers 2.207 chatoproepen.

Het aantal telefoonoproepen daalde in 2017 met een kleine 10%, het aantal chatgesprekken steeg daarentegen met ± 20%. Nooit eerder voerden de chatvrijwilligers van Oost-Vlaanderen zoveel chatgesprekken.

De thema’s waarover oproepers bellen en chatten blijven al jaren dezelfde. Relationele zorgen staan steevast op 1, gezondheidsproblemen op 2. De 3e plaats wordt aan de telefoon ingenomen door het thema ‘eenzaamheid’. De gesprekken op de chat gaan eveneens over relaties en gezondheid maar het thema zelfdoding vult daar een 3e plaats in.

Je kan hier binnenkort het volledige jaarverslag 2017 bekijken. De jaarverslagen van 2016, 2015 en 2014 kan je hieronder raadplegen.



Jaarverslag & cijfers

2016

Telefoon: 27 284 oproepen

Chat: 1 843 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

2015

Telefoon: 25 602 oproepen

Chat: 1 536 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

2014

Telefoon: 24 128 oproepen

Chat: 1 520 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

2013

Telefoon: 24 829 oproepen

Chat: 1 519 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag