Nazorg en opvang

Tele-Onthaal biedt een luisterend oor bij traumatische en dramatische gebeurtenissen in de maatschappij. Daarnaast is Tele-Onthaal ook klankbord en gesprekspartner voor mensen die door een media-uitzending psychisch geraakt worden.
Het vermelden van het algemeen hulpaanbod van Tele-Onthaal door de media kan een belangrijke hefboom zijn om iedereen die het moeilijk heeft naar aanleiding van een uitzending de weg te tonen naar de telefoon-of chathulpverlening van Tele-Onthaal.

Ook worden het nummer en de website van Tele-Onthaal regelmatig vermeld bij maatschappelijke gebeurtenissen die een grote impact kunnen hebben.

Bijvoorbeeld bij:

  • nieuwsitems
  • duidingsprogramma’s
  • tv-reeksen met een verhaallijn rond psychosociale thema’s die een grote impact kunnen hebben op kijkers.
  • krantenartikels

De vrijwilligers bieden een helpend gesprek aan deze oproepers. Indien nodig wordt de oproeper verwezen voor verdere hulp.


Hulpaanbod van Tele-Onthaal vermelden?

Tele-Onthaal suggereert volgende tekst na een televisieuitzending:

Heb je nood aan een gesprek na het zien van dit programma,
dan kan je – nu en later- 24/7 en anoniem terecht
bij Tele-Onthaal op het gratis nummer 106.
Chatten kan via www.tele-onthaal.be

Bij een geschreven artikel kan onderstaande tekst gebruikt worden:

Nood aan een gesprek?
Bel gratis en anoniem met Tele-Onthaal via het nummer 106 (24/7)
of chat via www.tele-onthaal.be

Indien gewenst kan ook het Tele-Onthaal logo bij deze vermelding geplaatst worden.
Logo downloaden? Dat kan hier.

Meer info en technische instructies over het vermelden van het hulpaanbod van Tele-Onthaal bij mediaberichten rond psychosociale thema's kan je hier terugvinden.

>