Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over bellen of chatten met Tele-Onthaal
Waarover kan ik met jullie praten?
Helpen jullie mij?
Komt Tele Onthaal ook naar mij toe?
Kan ik meer dan één keer bellen of chatten?
Kan ik mijn verhaal doen in een mail?
Komt het gesprek op mijn telefoonfactuur?
Waar kom ik terecht als ik bel of chat?
Als je 106 belt, kom je terecht bij de dichtstbijgelegen Tele-Onthaaldienst in de provincie waar je je bevindt.
De vijf Tele-Onthaaldiensten beantwoorden samen de chat. Jij komt terecht in de regio waar er op dat moment iemand beschikbaar is. Je kan niet zien vanuit welke regio de vrijwilliger aan het chatten is.
Heb ik software nodig om te chatten?
Alle chatmedewerkers zijn in gesprek. Wat kan ik doen?
Je kan op de website van Tele-Onthaal blijven en wachten tot het bolletje groen wordt. Dan is er weer een vrijwilliger beschikbaar. Het is moeilijk in te schatten wanneer een vrijwilliger beschikbaar zal zijn.
Je kan ook telefonisch 24 uur op 24 uur terecht op het telefoonnummer 106.
Ik was bezig een chatgesprek te starten en plots kwam het bericht dat er toch geen vrijwilliger beschikbaar was. Hoe kan dat?
Als het erg druk is, proberen soms meerdere mensen tegelijk een gesprek te starten. Dan kan het zijn dat iemand anders je voor is.
Klik dan op “OK” en je komt terug op de website van Tele-Onthaal. Hier kan je weer wachten tot een vrijwilliger beschikbaar is. Hopelijk lukt dat snel. Misschien helpt het om een volgende keer een kortere nickname te kiezen, zodat je snel op ‘'Chatten’ kan klikken.
Kan je niet wachten, dan kan je er ook voor kiezen om te bellen naar het telefoonnummer 106.
Kan ik Tele-Onthaal bereiken vanuit het buitenland?
Wat doet Tele-Onthaal met mijn gegevens?
Waar komen de ervaringen op de site vandaan?
Belt Tele-Onthaal in acute noodsituaties de hulpdiensten?
Waar kan ik terecht met andere vragen over Tele-Onthaal?
Op deze website vind je heel wat informatie. Met bijkomende vragen kan je het secretariaat mailen of bellen.
Hulpvragen worden niet via mail beantwoord. Je kan wel bellen op het nummer 106 of erover chatten.
Waar kan ik terecht als ik (niet) tevreden ben over Tele-Onthaal?
We horen graag jouw ervaringen met Tele-Onthaal, positief of negatief. Zo kunnen we de kwaliteit van het aanbod telkens versterken. Laat het ons weten.