Ik merkte op dat er steeds mensen naar me toe komen om eens te praten en dat ze zich bij mij op hun gemak voelen. Het meest boeiend in het leven, vind ik, is om te ontdekken wat mensen beweegt, hoe ze met elkaar omgaan, wat in hen leeft.

Mijn levensfilosofie is dat mensen talenten hebben gekregen om te gebruiken, dus wilde ik met mijn luistertalent aan de slag. Ik ben toen gaan aankloppen bij Tele-Onthaal. Onmiddellijk voelde ik dat het klopte. Dit is wat ik kan, dit is wat ik wil doen: luisteren, mensen in hun waarde laten, mensen bemoedigen, mensen aandacht geven. En dit met veel respect voor wie ze zijn.

- Anna, 59 jaar, 15 jaar ervaring

Vrijwilliger aan het woord

Bellen & Chatten

Elk zitten we aan één kant van de lijn, verbonden door onze stemmen.

Madeleine, 54 jaar, 11 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Het unieke van werken bij Tele-Onthaal is voor mij de intieme en tegelijk anonieme relatie die je met de beller hebt.

Bart, 45, 1 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Dat er zoveel psychisch leed is, zoveel eenzaamheid, kon ik me nooit voorstellen.

Sam, 48 jaar, 3 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Het maakt me als mens gelukkiger en daar kunnen anderen alleen maar van meegenieten.

Anna, 44 jaar, 2 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Haar verdriet en pijn raakten me diep omdat ik op dat moment begrip kon tonen voor haar emoties.​ Dat betekende heel wat voor haar.

Kristien, 64 jaar, 9 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Iets kunnen betekenen voor een ander zonder zelf in de kijker te staan, mijn talenten als 'luisteraar' verder ontwikkelen...vollediger mens worden.

Merel, 53 jaar, 3 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Tijdens zo’n gesprek voel je de last van hun schouders vallen. Ook als vrijwilliger zorgt dat kantelmoment telkens weer voor veel heel voldoening.

Kirsten, 38 jaar, 2 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Samen met de oproeper op een bank zitten en kijken naar wat de oproeper mij wil zeggen over zichzelf.

Stan, 58 jaar, 3 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Het mooie aan Tele-Onthaal vind ik vooral de openheid en oprechte interesse die elke medewerker heeft voor het verhaal van elke oproeper.

Arthur, 69 jaar, 11 jaar ervaring

Bellen & Chatten

Door actief je aandacht te vestigen op de oproeper, leer je heel precies luisteren.

Lotte, 30 jaar, 3 jaar ervaring

>