Tele-Onthaal biedt een helpend gesprek als andere hulplijnen en diensten niet bereikbaar zijn.

Het hulpaanbod van Tele-Onthaal wordt vermeld op de antwoordapparaten en websites van heel wat andere hulplijnen en diensten. Zo wordt de oproeper geïnformeerd over de mogelijkheid om een gesprek te voeren, ook al is de dienst die eerst gecontacteerd werd niet meer bereikbaar. Tele-Onthaal wordt oa. vermeld door: 1712, AWEL en de CAW’s.

De Zelfmoordlijn 1813 en Tele-Onthaal maakten samen concrete afspraken, zodat een oproeper onmiddellijk doorgeschakeld kan worden naar Tele-Onthaal als alle medewerkers van de Zelfmoordlijn in gesprek zijn. Zo proberen we elke oproeper zo snel mogelijk een luisterend oor te bieden. Lees meer info over de samenwerking met Zelfmoordlijn 1813.

Samenwerking, overleg en netwerkcontacten

De Federatie van Tele-Onthaaldiensten in Vlaanderen vertegenwoordigt de 5 Tele-Onthaaldiensten in diverse overlegstructuren. De vertegenwoordiging gebeurt door één van de beroepskrachten van de Federatie, of door een gemandateerde van de Federatie.

Tele-Onthaal legt netwerkcontacten, werkt samen en overlegt met:

Chatten met Tele-Onthaal

Bij Tele-Onthaal kan je elke avond en woensdag-en zondagnamiddag terecht voor een anoniem chatgesprek. Het gesprek blijft strikt vertrouwelijk tussen jou en de vrijwilliger.
Er blijven geen sporen van het chatgesprek achter op je computer.

Meer info over chatten

Op dit moment is de chat open, maar zijn al onze vrijwilligers in gesprek.
Wanneer opnieuw een vrijwilliger beschikbaar is, wordt het bolletje bij 'Chat' weer groen. Klik dan opnieuw op 'Chat'.

Of bel 106: 24u/24 en 7d/7 luistert iemand naar je via telefoon.

Kies een (anonieme) nickname. Wanneer je klikt op 'Chatten', kom je in contact met een vrijwilliger.

Wil je er mee voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen binnen geraken op deze chat?
Dat kan door deze chat niet te belasten met onechte of opeenvolgende oproepen. Dankjewel!

Chat